سفارش تبلیغ
صبا ویژن
<
 
منتظران مهدی (عج)
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

در کتاب «بشارة المصطفى» و «مجالس» شیخ مفید و «أمالى» شیخ طوسى روایت کرده‏اند از شیخ مفید، از ابن قولویه، ا

ز حسین بن محمد بن عامر، از مُعَلّى بن محمد، از محمد بن جمهور عَمِّى، از ابن محبوب، از أبو محمّد وابِشى، از أبو وَرْد که

گفت: از حضرت امام محمّد باقر علیه‌السلام شنیدم که مى‏گفت: چون روز قیامت بر پا شود، خداوند همه مردم را عریان و

پابرهنه در زمین هموارى جمع می‌کند؛ و آنها را در راه محشر به قدرى متوقف می‌دارند که همگى عرق بسیارى مى‏کنند و ن

فَس‏هاى آنان به شدت میزند، و به قدرى که خداوند اراده کرده است درنگ مى‏کنند؛ و این است معناى گفتار خداوند تعالى: «

فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا؛ و در آن وقت (اى پیامبر) نمى‏شنوى مگر صداى آرام و بدون صوت را.»

در این حال منادى از عرش ندا می‌کند: کجاست پیامبر امّى؟ خلایق می‌گویند: این صداى تو به همه رسید و همه شنیدند، آ

ن پیامبر را با اسمش صدا کن!

منادى ندا می‌دهد: کجاست پیامبر رحمت: محمد بن عبدالله؟ رسول‌الله صلّى الله علیه و آله و سلّم بر پا مى‏ایستد، و از

همه مردم جلوتر مى‏آید تا اینکه مى‏رسد به حوضى که طول آن به قدر مسافت ما بین أیْلَة و صَنْعَاء است، و در کنار حوض

مى‏ایستد. و پس از آن صاحب شما را ندا مى‏کنند؛ او هم به جلو مى‏آید، و در برابر مردم با رسول الله وقوف مى‏کند.

سپس به مردم اجازه داده مى‏شود و آنان به حرکت در مى‏آیند. و در آن وقت، مردم به دو دسته تقسیم مى‏شوند: جماعتى

در حوض وارد مى‏شوند، و جماعتى را از حوض دور مى‏کنند و چون رسول‌الله صلّى الله علیه و آله و سلّم ببیند که از محبان

ما اهل‌بیت کسى را از حوض دور کنند گریه می‌کند و می‌گوید: اى پروردگار من! شیعه على! اى پروردگار من! شیعه على!

در این حال خداوند فرشته‌اى را مى‏گمارد که از آن حضرت بپرسد: اى محمد! سبب گریه شما چیست؟! رسول الله می‌گوید:

چگونه نگریم بر جماعتى که از شیعیان برادرم علىّ بن ابى طالب هستند، و من آنان را مى‏نگرم که از حوض دورشان

کرده‏اند، و به جانب أصحاب دوزخ روان ساخته‏اند!؟

خداوند عز و جل می‌گوید: اى محمد! من از گناهان آنها گذشتم، و همه را به تو بخشیدم. و من آنان را به تو و به کسانى که

از ذریه تو هستند، و آنان آن ذرّیه را دوست دارند و ولایت آنها را برعهده گرفته‏اند، ملحق ساختم، و آنها را از زمره و جمعیت ت

و قرار دادم و در حوض تو وارد کردم و شفاعت تو را درباره آنان پذیرفتم و به همین دلیل تو را مکرم و گرامى داشتم.

و حضرت باقر علیه‌السلام گفتند: در آن روز چه بسیار از مردان و زنان گریه کننده‌اى که چون این جریان را ببینند، فریاد
 
مى‏زنند: یامحمداه! و هیچ یک از موالیان ما و از محبان ما نمى‏ماند مگر آنکه در حزب ما قرار مى‏گیرد و با ما وارد در حوض ما
 
مى‏شود.



موضوع مطلب :
شنبه 92/2/7 :: 11:35 صبح

همسایگان برای ابراز همدردی با پیرمرد، به نزد او آمدند و گفتند:

 عجب بد شانسی‌ای آوردی.
 

پیرمرد جواب داد: “بد شانسی؟ خوش شانسی؟ کسی چه می‌داند؟”

چندی بعد اسب پیرمرد به همراه چند اسب وحشی دیگر به خانه پیرمرد بازگشت.

این بار همسایگان با خوشحالی به او گفتند: عجب خوش شانسی آوردی!

اما پیرمرد جواب داد: “خوش شانسی؟ بد شانسی؟ کسی چه می‌داند؟”

بعد از مدتی پسر جوان پیرمرد در حالی که سعی می‌کرد یکی از آن اسب‌های وحشی را رام کند، از روی اسب

به زمین خورد و پایش شکست.

باز همسایگان گفتند: “عجب بد شانسی آوردی؟”

و این بار هم پیرمرد جواب داد: “بد شانسی؟ خوش شانسی؟ کسی چه می‌داند؟”

در همان هنگام، ماموران حکومتی به روستا آمدند. آنها برای ارتش به سربازهای جوان احتیاج داشتند. از این رو

هر چه جوان در روستا بود را برای سربازی با خود بردند، اما وقتی دیدند که پسر پیرمرد پایش شکسته است و

نمی‌تواند راه برود، از بردن او منصرف شدند.

خوش شانسی؟

بد شانسی؟

کسی چه می‌داند؟

هر حادثه‌ای که در زندگی ما روی می‌دهد، دو روی دارد.

یک روی خوب و یک روی بد. هیچ اتفاقی خوب مطلق و یا بد مطلق نیست.
بهتر است همیشه این دو را در کنار هم ببینیم .زندگی سرشار از حوادث است.




موضوع مطلب :

خانواده های مذهبی غالبا در مهمانی های عمومی زنان و مردان را جدا می کنند اما اگر برخی 50 مهمان هم داشته باشند همه را یک جا پذیرایی می کنند نتیجه این دور هم نشتن های مختلط هم چیزی نیست جز غافل شدن خانم ها از حجاب شوخی های غیر شرعی و حتی نگاه های شبهه ناک حالا عده ای بگویند این حرف ها چیست ما حرف خدا را مهم تر از دلخوری این دوستان می دانیم 


 
عواقب گناه

 
روایت است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند چهار عمال است که دل را می میراند تکرار و اصرار بر معصیت  سخن گفتن زیاد با زنان بگو مگو با افراد احمق و همنشینی با مردگان. اصحاب سوال کردند که همنشینی با مردگان چیست ؟ حضرت فرمودند هر ثروتمند خوشگذاران که به هر واسطه به فکر خود و بساط لهو و لعب خود است مرده ای بییش نیست این چهار چیز دل را می میراند و دل که بمیرد دیگر از صفات انسانی دور می شود و قابلیت فیض الهی را هم ندارد نه از دعا لذت می برد نه از عذاب الهی می ترسد و نه از تشویق های او رغبت حاص می کند . دیگر زنگ های خطر را احساس نمی کمند و برای معنویات و امور دینی ارزش قائل نمی شود و حیوانی می شود انسان نما که تمام تلاشش در فکر شکم و شهوت است و معلوم است که گناه کردن بدون توبه دل را می میراند با زنان اجانب صحبت کردن کانون فساد اخلاقی است حتی با زنانی که محرمند اما نرمی محور صحبت هایشان در محمور گناه یا امور بیهوده است.

 
کلام اهل بیت

 
با نگاهی به روایات اسلامی به خوبی می توان حساسیت ائمه معصومین (ع) در خصوص ارتباط زن و مرد نا محرم را درک کرد رسول خدا فرمودند بین مردان و زنان نا محرم جدایی ایجاد کنید زیرا هنگامی که ان ها رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشتند جامعه به دردی مبتلا خواهد شد که درمان نخواهد داشت.
در صفحه 12 کتاب میزان الحکمه حدیثی از امام علی (ع) روایت شده بدین مضمون اختلاط و گفت و گوی مردان با زنان نا محرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد و دل ها را منحرف می کند همچنین در صفحه 105 بحارالانوار حدیث دیگر از پیامبر اکرم (ص) عنوان شده بدین مضمون : کسی که با زن نا محرمی مصاحفه کند در روز قیامت در حالی می آید که دستانش به گردنش بسته شده ان گاه دستور می رسد او را به جهنم ببرند ( در صورتی که توبه نکرده باشد ) حر عاملی در باب 131 کتاب وسائل الشیعه به نقل از امام صادق (ع) درباره روش پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) در کوچکترین مسئله ارتباط با نامحرم یعنی اداب سلام کردن اورده است روش پیامبر (ص) این بوده که به زنان سلام می کردند و آن ها جواب ایشان را می دادند روش امیر المومنین علی (ع) نیز همین گونه بوده ولی ایشان از این که به زنان جوان سلام کنند اکراه داشتند



موضوع مطلب :

چشم پاک دختری از جمله‌ای تر مانده است""" چشم‌های پاکش اما خیره بر در مانده است

 

روی دیوار اتاق کوچک تنهایی‌اش """ عکس بابایش کنار شعر مادر مانده است . . .

یاد و خاطره شهیدان گرامی باد

 

ای روشنای خانه امید، ای شهید """ ای معنی حماسه جاوید، ای شهید

چشم ستارگان فلک از تو روشن است"""ای برتر از سراچه خورشید ای شهید

 

ای شهیدان ، عشق مدیون شماست """هرچه ما داریم از خون شماست

ای شقایق ها و ای آلاله ها """ دیدگانم دشت مفتون شماست . . .

 

شهادت را نه در جنگ، در مبارزه می دهند

ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم

غافل که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند . . .

 

دید در معرض تهدید دل و دنیش را """ رفت با مرگ خود احیا کند آیینش را

رفت و حتی کسی از جبهه نیاورد به شهر """چفیه و قمقمه اش کوله و پوتینش را . . .

 

رفتن به جهاد نفس راهی است بزرگ """از جبهه گریختن گناهی است بزرگ

ما بر سر پست انقلابیم اکنون """ خفتن سر پست اشتباهی است بزرگ . . .

 

کبوتر و دو پلاک و دو ساک خالی تو """ دلم دوباره گرفته زبی‌خیالی تو


تو التماس نگاه کدام پنجره‌ای """ که نقش بسته نگاهم به طرح قالی تو . . .

 

سری که هیچ سرآمدن نداشت، آمد """ بلند بود ولیکن بدن نداشت آمد

بلند شد سر خود را به آسمان بخشید """سری که بر تن خود، خویشتن نداشت آمد . . .

 

گمنامی تنها برای شهرت پرستان درد آور است ، وگرنه همه اجرها در گمنامیست.

محکمه خون شهداء محکمه عدلیست که ما را در آن به محاکمه می کشند . . .

 

ای دوست به حنجر شهیدان صلوات """ بر قامت بی سر شهیدان صلوات

خدا می داند اگر پیام شهدا و حماسه های انها را به پشت جبهه منتقل نکنیم گنه کاریم . . .

 

شکر لله شیعه ای نامی شدیم """اهل جمهوری اسلامی شدیم

از خمـینی درس عشق آموختیم """ در تنور جنگ و جبهه سوختیم

بیعتی کردیم با سید علی""" راه حق در قول و فـعلش منجلی . . .

 

چفیه‌ی من بوی شبنم می‌دهد """ عطر شب‌های محرم می‌دهد

چفیه‌ی من، سفره‌ی دل می‌شود """ جمعه، با مهدی، مقابل می‌شود . . .

 


در سینه‌ام دوباره غمی جان گرفته است

« امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است »

تا لحظه‌ای پیش دلم گور سرد بود

اینک به یمن یاد شما جان گرفته است

 

تا کی دل من چشم به در داشته باشد؟ """ ای کاش کسی از تو خبر داشته باشد

آن باد که آغشته به بوی نفس توست """ از کوچه ما کاش گذر داشته باشد . . .

 

ای دشمن حق ما دلیر و حق پرستیم """برگرد ! تا سربند یا زهـرا (س) نبستیم




موضوع مطلب :
جمعه 92/2/6 :: 11:24 صبح




موضوع مطلب :
<   <<   26   27   28      >
موضوعات
پیوندها
امکانات جانبی

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 118
کل بازدیدها: 163362

عاشقانه
تصاویر زیباسازی نایت اسکینز پخش زنده حرم
روزشمار محرم عاشورا

استخاره با قرآن
استخاره با قرآن

 
 
 
Susa Web Tools